Farnham, the local pub and delicious pasta

For ni som inte vet det sa ligger Farnham ungefar 1 h fran London med tag. Kom dit vid tolv och da visade Linnea mig centrum forst. Sedan blev det ganska snabbt en fika pa costa Coffee som ar Linneas favorit stalle. Latte och chokladtarta, Underbart gott! De var sa fullt nar vi kom dit sa vi fick dela bord med en man och en kvinna som visade sedan vara son och mamma. Vi borjade prata och bla beratta mannen en valdigt intressant och rolig sak. Vikingar fran norge och Sverige invaderade Storbritannien omkring ar 800 e. kr. I skolan fick vi lara oss att deras typ landskap ar namngivna av bla vikingarna men mannen beratta att uppe i Skottland anvanda man svenska ord fortfarande. Man sa "bra" istallet for good och "nu" istallet for now. Sa coolt! De var ju liksom ganska lange sedan vikingarna bodde har. Det skulle var jatte kul att aka upp till Skottland och hora nagon prata med dessa svenska ord.
Underbart god tarta!
Vi satt sakert tva timmar och chillade, at lite skumtomtar som jag hade med mig och Linnea knappra lite pa knackebrod ocksa! :P Sedan drog vi hem till henne ett tag och spelade lite stress! Sa kul att spela kort igen! Jag har inte gjort det sen jag kom hit och jag alskar verkligen att spela kort. Vi begav oss ner till stan igen efter ett tag och mote upp Emma och sedan en tysk tjej pa costa coffee. Haha! Andra gangen samma dag men denna gang tog jag bara en ciabatta, vilket var valdigt god ocksa! Satt dar tills de stangde och sedan blev det hem till Linnea for att fixa sag till kvallen, nagra omgangar stress och innan vi gick till prezzo och at italienskt. Valdigt god mat! Sedan var det dags for puben och sjalvklart drack vi ol! Vi gick till tva pubar for Linnea ville visa mig de basta stallerna. :) Somnade ganska bra sedan. Riktig trevlig kvall! Vi hade bara Linneas kamera med oss ut pa kvallen sa har tyvarr inga bilder fran kvallen.
Dagen efter blev det Guildford for shopping och lunch pa Jamie Olivers Restaurang. Linnea at pasta med truffelsvamp, Emma at lamm och jag tog Risotto. Valdigt god mat och riktig mysig restaurang. Vi mote upp Malin sedan for lite shopping. (Lange sedan man traffa nagon med samma namn.) Blev ingen direkt storshopping utan jag kopte bara ett halsband.
Helmysig helg Linnea! :) Farnham var ocksa mysigt, kul att se lite andra stader eller mindre orter i England.
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0