Hair cut and swedish dinner

Idag har jag antligen varit och klippt mig men forst trodde jag att jag aldrig skulle komma fram. Kom en halv timme forsent for att taget var forsenat. Det regna och blaste mkt sa da blev det kaos! Haha! Jag som bara trodde att de blev kaos nar det borjade snoa. Men tydligen klarar inte Storbritannien nar det regnar lite kraftigare an vanligt heller. Hm, undra hur det kommer bli i vinter?! Men kom till salongen iaf och fick en kaffe medan jag vanta pa Woody. Men det blev inte Woody som klippt mig utan en italienska. De var ett gang ca 10 kvinnor och deras tolkar fran italien som var pa besok i London. Sa de blev italian way! :P De var ocksa larningar eller kanske de bara vidareutbilda de sig. Tror nastan det eftersom min italienska var ca 40 ar. Hon var riktigt duktig. De enda som kandes sa dar var nar de klippt av sakert 10-15 cm direkt. Fick lite panik, ska de klippa av allt! Det blir ju alltid lite kortare ocksa nar de ar klara. Men nar jag sag resultatet sa blev jag valdigt nojd. De hade i saltvatten spray i haret for att det skulle fa en beach look. Tur att jossan lamna kvar sin flaska! :P Det kandes ocksa valdigt lyxigt att lararen kolla igenom haret efter varje steg hon klippte. Haret ar verkligen valklippt, helt gratis dessutom. :) De schamponera haret forst ocksa. Lite extra lyx. Ska definitivt ga dit igen.

Pa eftermiddagen har jag myst med Hazel eller vi har mest dansat och lekt med lego. Sedan blev det svensk mat till middag. Mamman ar sa gullig. De var ju pa ikea i lordags och da hade de kopt svenska mat. Sa kvall har jag atit kottbullar, potatismos, graddesas, rodbetorrora och lingonsylt. Smaka riktigt svenskt och jag tog mkt sas! Haha!
puss puss


Maste bara lagga till en sak. Min tandkram tub tog slut ikvall och den fick jag forsta kvallen jag kom hit av pappan eftersom jag hade glomt att ta med det. Var tvungen att rakna hur lange den hade rackt. 81 dagar och de betyder ocksa att jag har varit har i 81 dagar. Inte langt kvar till 100 dagar i England nu! :)
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0