Snowing in London and moose in Sweden

Om nagon har missat det sa snoar det i London! Har i streatham dar jag bor har det snoat hela dagen och det snoar fortfarande. Men dar jag gar i skolan sluta det sno vid tolv typ sa dar hann all sno att smalta direkt. Fast inte har, det ar minst 15 cm pa marken nu. Far se hur lange det ligger.
View from my window tonight!
Skillnad fran har sa har de i Sverige lite mer sno. Dar jag bor sa har de nu 70 cm. Sa harligt men kanske lite for tidigt! Men hoppas verkligen att de finns nagot kvar nar jag kommer hem. Vill aka skidor, gora snogubbar och snolyktor och aka pulka! :P Nagot som vi inte brukar ha varje vinter ar alg pa tomten. Men spana in bilden nedan, den ar tagen idag och algen ligger och chillar i varan tradgard i Sverige. Haha!
Det roliga ar att jag fick beratta vad en alg var for nagot idag pa min engelska klass. Idag prata vi om engelsk humor och vi last hogt for varandra olika skamt. Jag fick lasa det har skamtet efter att min larare sa: Malin this is for you!
"Did you know 30 per cent of car accidents in Sweden involve a moose? I say don't let them drive". Haha! Da var det som sagt folk som inte visste vad moose var for nagot och da fick jag beratta att det var ett stort djur som fanns i sverige. Skogens konung! 2 meter hoga! Alla var verkligen jatte imponerade och sedan nar jag beratta att vi ha haft en pa tomten sa tyckte de att de var annu mer spannade. De kandes riktigt konstigt att de inte visste vad det var eftersom som det ar sa vanligt for mig. Men det ar coolt att vi i Sverige har nagot lite unikt. Kul att beratta ocksa!
puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0