Brother and sister on a visit part 3

Pa tisdagar har jag skola sa var faktiskt duktig och gick dit. Markus och Jossan akte daremot till Tower of London for att lara sig lite om engelsk historia och se kronjuvelerna. Vi motes upp vid piccadilly for att ata lite men innan det sa hann vi med att ga till Hamleys, en av varldens storsta leksaksbutiker. De har fem vaningar med bara leksaker. Det ar riktigt kul att ga runt dar och testa och kanna pa allt. :P Sedan var det lunch time och den har gangen blev det valdigt nyttig och samtidigt billig mat. Vi gick till Leon som ligger en sidgata fran oxford street. Dar kan man kopa jatte god mat, tex kyckling med fullkornsris, rotgronsaker plus dressing till. Det at jag och Markus och det var verkligen jatte gott. Tror att de bara kosta £6 och de blir billigare om man tar take away. Jossan at en jatte god hostgryta som ocksa var jatte god. Jag rekommenderar verkligen den fast food restaurangen. Det blev en kaffe pa maten fran starbucks (som for ovrigt ligger vagg i vagg!) innan det blev shopping igen. Jossan och jag gick runt flera timmar och hittade en hel del. Bla hittade jossan ett par skor, en halsduk, svarta jeans och trojor. Jag ska ta kort pa mina fynd sa att ni far se vad jag hitta! :) Markus var inte sa sugen pa att shoppa sa lange sa han begav sig istallet till British museum och national gallery. Han hann aven att besoka westminster och da hade han tur att de var public debatt sa han fick ga in i parlament byggnaden. Han var riktigt glad nar han kom tillbaka och fick beratta det. Pa kvallen lyxa vi till det lite eftersom det var deras sista kvall i London plus att jag aven hade varit precis tva manader i London. Valdigt bra sammantraffande! Vi at pa en spansk restaurang dar vi bestallde in tapas och en flaska vitt vin. Vi at aven valdigt goda efterratter och drack avec till. Det var riktigt gott och det kandes som en valdigt bra avslutning pa deras besok!
Grymt god mat!

Onsdagen blev en chilldag! Vi lekte med Hazel pa for- och eftermiddagen och sen visade jag mina syskon min stora supermarket! Haha! De kopte med sig mat till flygplatsen och lite godis att ta hem. Sedan var det dags for dem att ga till taget, sa det fanns inte tid for sa mkt mer.
Det var riktigt roligt att de kom sa att jag fick visa nagon fran hemma hur jag har det har. Nar jag sag dem forstod jag verkligen hur mkt jag hade saknat dem. Tva manader ar ganska lang tid. Det kandes jatte konstigt att stanna kvar nar de akte. Som tur ar, ar det bara ar tva manader kvar till jul och da kommer jag hem till sverige sa jag far traffa dem igen. De hade forresten valdigt bra present med sig till mig. Saltlakrits, Alskar det! Det var pingvinlaktis, ni vet sma pastiller med pingviner pa. Grymt goda!
Kom snart och halsa pa igen! :)
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0