Brother and sister on a visit part 1

Det har hant sa grymt mkt den har veckan och jag har verkligen inte haft tid att skriva men ska forsoka uppdatera er lite nu. Markus och Josefine kom hit forra lordagen men inte forran pa kvallen sa de blev bara rundvisning i huset. Mina syskon hade aldrig varit i London forut sa de blev ganska mkt typiska turistsaker nar de var har. Jag hade gjort upp en lista vad jag tyckte vad vart att se och vad jag trodde att vi skulle hinna med. Vi hann inte riktigt allt men valdigt mkt och jag hoppas att de var nojda med resan! :)


Pa sondagen var den stora turist dagen, vi borjade med att aka till St Pauls katedral och var med pa en gudtjanst. Kyrkan var jatte pampig men man fick tyvarr inte ta bilder. Vi korsade sedan Themsen for att spana in shakespeare teater, the globe. De kor teater dar pa somrarna sa det skulle var kul att se nagon innan jag aker hem. Vidare mot fler turistmal gick vi mot westminster, big ben och efter en snabb sallads lunch pa pizza hut fortsatte vi mot St James Park och Buckingham Palace. Jag alskar St James Park, den ar sa himla fin. Blir perfekt att ata piknick dar nar varen kommer. Det blev forstattning pa park temat, Hyde Park och Kensington Garden. Markus och Jossan tyckte det var jatte fin och dar gick vi nog runt i tva timmar minst. Det finns mkt att se i parkerna. I kensington garden ligger kensington Palace som dock inte var sa statligt men hade en valdigt fin tradgard. Efter att ha vandrat runt sa lange vara vi alla ganska hungriga och Markus och Jossan ville ata nagot brittiskt och vad ar da inte battre an att ga till en pub. Sa det blev en klassisk pubmiddag, Markus at till och med fish and chips. Riktigt gott och mysigt! Pa kvallen sedan passera vi piccadilly circus igen innan vi tog nattbuss till mig. Vid piccadilly ligger en riktigt stor turistshop och vi var bara tvungna att ga in och titta. Tankte inte kopa nagot forst men sa fick vi syns pa losgodiset. Men det var inte darfor det sag sa gott ut utan de var att man la godiset i en kartong rod buss, alltsa typiskt engelsk buss. Vi kopte kanske 20-25 bitar och fick betala £10. Det blev ganska dyrt for bussarna. Haha! Men det var det val vart! :P
Kensington garden
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0