Cambridge

Jag har varit i Cambridge den har helgen, en av Englands populäraste studentstader och jag forstar varfor. Staden var sa mysig, kandes som man gick tillbaka i tiden. Mysiga grander med unika butiker, valdigt pampiga universitetbyggnader. Staden kandes inte sa stor faktiskt men den ar lika stor som Norrkoping. Haha! Vant mig vid miljonstader redan.
Cambridge


Innan jag akte sa tog jag en kaffe med William pa eftermiddagen. Det var riktigt skont att ga nagon till motes istallet for att ta taget eller bussen eller tunnelbanan. Vi prata om allt mellan himmel och jord, riktigt trevligt! :)
Sedan mota jag Jimmy klockan 7 vid king cross for att ta taget till St neot dar han bor. Han bjod pa middag och till det vitt vin, riktigt gott. Sedan gick vi ut till en lokal pub och tog nagra ol. Riktigt harlig stamning pa puben och bra msuik forutom att de spela Carola!!! Haha! Hey Mikey eller vad den nu kan heta pa engelska! Typ precis nar vi hade kommit ocksa! Sa konstigt!
Bussen till Cambridge hade varldens skonaste saten. Somna nastan! Cambridge var som sagt hel mysigt! Perfekt studentstad! Bra shopping var det ocksa, dock kopte jag bara ett paraply men gillade affarena. Ville verkligen aka tillbaka dit, speciellt pa varen eftersom det fanns jatte fina parker och sa rann floden cam igenom staden ocksa. Vi hade lite otur med vadret nar vi kom, sa vi gick och tog en latte pa starbucks for att slippa regnet men nar vi kom ut darifran regna det mera. Sa typiskt och jag kopte inte mitt paraply forran vi skulle aka hem typ och da sken solen saklart.
Riktigt trevlig helg!
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0