First schoolday at KCC

Dagen borjade sjalvklart med att taget var forsenat i sa dar 10-12 min sa nar jag klev pa tunnelbanan var klockan redan 9.10 och eftersom det tar typ en kvart med taget och sedan 10 min promenad sa kom jag saklart forsent. Fast bara 5 min som tur var eftersom jag sprang/ akte buss de sista metrarna. Jag hitta iaf till klassrummet. :)
Det kandes valdigt bra efter att jag hade hamtat andan. Lararen verkar jatte bra, idag tog han bla upp att ord inte uttalas som de stavas. Vi fick extrema exemple, Featherstonehaugh uttalas fantiest. Valdigt konstigt! Sedan dela vi upp oss i par och presentera varandra pa ett formellt satt, let my introduce you to... och det var bra eftersom man da borjade prata med varandra. En tjej kom fram till mig efter lektion och fraga om vi skulle ses nagon gang. Valdigt trevligt! Laxa som vi har varje dag ar att lara oss fem nya ord och veta vilken ordklass de tillhor. Kan bli intressant!

Mormorn aker imorgon sa idag hade vi lite extra fin middag, farsk pasta med kyckling, tomat, lok och paprika. Det var valdigt gott! Till det serverades ett gott rose vin fran canada. Efterratt var en valdigt god jordgubbskaka, typ jordgubbs-cheesecake. Underbart god!
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0