Linnea visited London

Jag hade en riktigt trevlig och rolig dag igar ihop med Linnea. Jag mote upp Linnea redan vid 09.35 vid Waterloo station. (Hemskt tidigt fick jag ga upp) Vi begav oss sedan till Westminster for att spana in London Eye, Big ben och Westminster abbey. Darefter gick vi genom st James Park for att komma till Buckingham Palace dar vi tog lite rast med fruktstund. Efter det tog vi tunnelbanan fran Victoria station till oxford circus for att bege oss till ett franskt cafe som Linneas vardmamma hade rekommenderat. Le Pain Quotidien hette cafet och de hade verkligen jatte god mat. Vi tog varsin latte/cappuccino, varsin stor kycklingsmorgas och tillsist dela vi pa en liten jordgubbstarta och en liten chokladtarta. Sa himla gott se kort nedan! Maten holl oss matta hela dagen sedan.
Efter varan lyxiga lunch sa var det dags for shopping pa oxford street. Linnea hittade en jatte snygg jacka nastan direkt och sedan en vaska, orhangen och en stickad troja. Jag kopte ocksa en stickad troja och leggings (eller trodde jag, visa sig att de var strumpbyxor nar jag kom hem :P) Nar vi var pa topshop och tittade runt sa fick vi aven vara med och se en modevisning, dock pa tv men till det fick vi klubbor och koksnotsdryck. Klubborna var mjuka och smakade typ som kladdkaka, valdigt skumt! London fashion week pagar just nu sa de var darfor. Lite kul att fa vara med om. Klubborna var jatte sota ocksa! se bild!
Vi ville vara riktiga britter sa efter shoppingturen sa gick vi till en pub vid Leicester square och drack engelsk ol. Engelsk ol ar ganska mork sa den var inte jatte god men den funka. Jag tycker verkligen om pubkulturen i England, det ar sa avslappnat och trevligt att sla sig ner i en pub.
Sista saken vi hann med innan Linnea var tvungen att ta taget tillbaka var att aka och titta pa Harry Potter platformen i King cross station. Linnea har riktigt roliga bilder darifran. Jag har inte satt vaggen forut sa det var lite kul att aka dit. Inte nagot markvardigt direkt men en rolig grej.
Det var verkligen jatte kul att se och prata med Linnea igen och som vi sa nar vi traffades: Det kandes redan helt naturligt att traffas i London precis som vi har bott har jatte lange. Det har aret kommer bli grymt bra!

Pa kvallen var jag bjuden till Evelina och Sandra hus for lite party. Det var jatte kul att komma dit och traffa allt harligt folk men dock kunde jag inte stanna sa lange eftersom jag skulle upp och passa Hazel idag. Maste aka dit snart igen!
Idag har jag passat Hazel nastan hela dagen kanns det som. Pa formiddagen var vi till lekparken och gungade, sparkade boll och lekte i klatterstallningen. Vi gick ocksa en harlig promenad i hostsolen. Riktigt harligt! Sedan passade jag henne igen efter att hon hade sovit middag. Vi hade radion igang idag igen och dansade. Hon ar sa himla sott nar hon dansar. :)
Ikvall har jag varit duktig och gjort min laxa som jag har tills imorn. Far se hur manga fel det blir. Tycker verkligen inte om grammatik. Jag har dock missat att skriva upp fem nya ord varje dag sa maste forsoka bli battre pa det.
Maste sova nu! puss puss
Forresten, igar var det den 19 sep vilket betyder att jag har varit i London i en manad nu! Sa harligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0